Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

2%

Publicerad 2011-02-08 19:45:45 i Allmänt,

Vi var som sagt på en förlossningsförberedande föreläsning på Östra sjukhuset igår. Det var riktigt bra, fick en genomgång på hur en "normal" förlossning brukar gå till, de olika faserna som kvinnan går igenom och lite bra tips på hur man kan förbereda sig inför förlossningen.

Föreläsaren som är barnmorska berättade bland annat att endast 2% av alla förlossningar sker på den beräknade dagen. Det är inte mycket vi kan förutspå om förlossningen förutom att den troligen inte sker den 20:e april. Sen var det en del prat kring mannens del i det hela, mycket fokus på att peppa kvinnan och att kunna massera.

Några visdomsord från barnmorskan var att ta med något att äta. Med tanke på att det kommer kunna ta många många timmar får det nog bli ett bra kit med mat och dryck och snacks till Malin. Eller så gör man som exemplet hon nämnde och tar med en hel rulle med färdig risgrynsgröt... vilken syn när den killen käkade rätt ur paketet- smidigt.

Nästa vecka ska det handla om smärta och smärtlindring...

Idag fick jag även ett erbjudande om att låna ett babygym till Chicharito, kollegans lille Isac har växt ur sitt som ser ut ungefär såhär:

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-02-09 08:58:40

Okej, bra då vet även jag att jag troligtvis kommer vara hemma den 15/2 då =)Hoppas h*n kommer innan då!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela