Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Pappabloggen blir tillfällig konferens- & semesterblogg

Publicerad 2011-01-11 20:30:24 i Allmänt,

På fredag kommer bloggen att byta skepnad för en vecka. Då är det nämligen dags för mig att åka på konferens med jobbet. Efter tidigare weekendresor till Budapest, Riga och Berlin har det blivit dags för Bad HofGastein i Österrike. Förutom konfererande, middagar och avkoppling kommer det bli en del tid för brädåkning, något jag ser fram emot väldigt mycket. Det var många säsonger sedan jag kastade mig ut i pisten. Förhoppningsvis sitter tekniken och det vore inte fel med pudersnö och schysst väder. Sent på söndag kväll är jag tillbaka i Göteborg, sover några timmar och sedan blir det en heldag på tåg och buss med destination Idrefjäll.



I Idre väntar Malin som åker dit redan i helgen och vi ska vara där till nästa lördag, hur skönt som helst med en semestervecka eftersom vi jobbade en hel del båda två i jul- och nyårsveckorna. Vi får se hur det går för Malin att åka skidor med Chicharito i magen, kanske blir det mycket mys i stugan och promenader på fjället om det blir för jobbigt att hänga i pisten. Det kommer oavsett vilket bli en riktigt härlig vecka. 



Förra gången vi var uppe i blivande morfar Peters stuga  var det sommar och fjällvandring, mountainbike och forsränning på Trysilälven stod på programmet, det såg ut ungefär såhär:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela