Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Planering av dop

Publicerad 2011-06-23 10:40:37 i Allmänt,

Tyvärr är det en lugn dag på kontoret så jag passar på att blogga till förmiddagskaffet. Som rubriken antyder håller jag och Malin på att planera Alvas dop för fullt. Vi har valt att "bara" bjuda in släkt och faddrar till denna dag men ändå kommer det bli fullt hus om de flesta tackar ja. Inbjudningarna har iaf skickats ut, så den biten är klar.

Nu är det bara resten kvar: Samtal med prästen, planera hur dopet ska gå till, mat, dryck och övrigt som behövs till firandet efter ska beställas eller köpas. Sen är det antagligen en massa annat som jag inte kommer på just nu. Dopet kommer i alla fall att äga rum i Älgarås kyrka i närheten av Alvas mormors hus.

Såhär ser kyrkan ut, det är den äldsta träkyrkan i Västergötland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela