Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Årskrönika 2011

Publicerad 2012-01-04 18:00:00 i Allmänt,

Bloggens årskrönika (inspirerad av Malin), första året...

Startar bloggen på nyårsafton 2010 med att visa upp en bild på Alva i magen.

Januari

Försöker förbereda mig på förlossningen och livet med bebis genom att prata med vänner och läsa böcker, vi funderar mycket på olika namn. Alva passerar den kritiska vecka 26 i magen. Pappabloggen blir under en kort period reseblogg då jag åker på konferens i Bad HofGastein med jobbet och sen till Idre med Malin, Peter och Mariann.

Februari

Vi köper barnvagn och går på några föreläsningar på Östra sjukhuset. Alvas kusin Filip föds. Vi hänger en del med Lotten och Kasper. Får ett skötbord och ett babygym av min kollega Andreas.

Mars

Vi följer flera tv-program om förlossningar och livet med barn. Får låna den korg som Alva sover i sina första månader. Umgås med Per och Maria i Hindås och firar Martin och Madde som fyller år. Bloggen fyller 100 inlägg och jag och Malin myser med en frukost efter ännu ett barnmorskebesök.

April

Går på bio tillsammans för sista gången på länge. Bloggar en del om mat, bland annat från en brunch med kompisar. Tränar inför Göteborgsvarvet, som om jag verkligen tror att jag kommer springa det. Skriver på pappren som intygar att jag är pappa till (ofödda) Alva ;) Malin blir överraskad med en baby shower av tjejerna. Vi blir fotograferade i studio. Umgås med kompisar och våren kommer lagom till påsk. Påsken 2011, som vi alltid kommer minnas, Alva föds på Östra sjukhuset på påskaftons kväll. En fantastisk och overklig upplevelse, underbara dagar med en underbar bebis.

Maj

Vi fortsätter njuta av vår lilla tjej, träffar släkt och vänner. Går promenader, besöker Hamburgö och Anette & Ronny i Älgarås.

Juni

Filip döps på Hamburgö och Anna tar studenten i Falköping. Vi firar midsommar med gänget i Hindås.

Juli

Jag går på semester och vi döper Alva i Älgarås kyrka. Har det fantastiskt hos våra familjer och mellanlandar bara några dagar i Göteborg, börjar längta efter hus. Njuter av härliga dagar.

Augusti

Vi avslutar semestern med några dagar i Helsingör (med Johan, Johanna & Filip), Helsingborg (Lotten & Kasper) och Varberg (Peter & Mariann). Alva börjar äta puréer och gör debut på minisats.

September

Jobbet drar igång på allvar igen, åker på konferens till Ven. Jag och Alva kollar in när Malin tävlar i Alingsås. Hela familjen firar farbror Marcus examen på Avenyn.

Oktober

Vi fortsätter göra mysiga familjeutflykter och inläggstempot på bloggen sjunker när vardagens alla måsten blir fler och fler. Farmor och farfar är barnvakter när jag och Malin får ett barnfritt dygn.

November

Vi firade Malins födelsedag, fars dag och första advent.

December

Alva får äntligen sitt namn bekräftat av skatteverket, besöker Liseberg med sin mamma och mormor. En milstolpe när Alva bestämmer sig för att börja krypa. Vi firar min födelsedag och jul i fyra dagar. Jag och Malin avslutar vårt bästa år hittills med att förlova oss.

Ett litet axplock av vad som hände förra året. 2012 fortsätter bloggen sporadiskt när tid och lust finns.

 

 

Kommentarer

Postat av: Emma Torkil

Publicerad 2012-01-05 09:33:26

Vilket underbart år :D och grattis igen till förlovningen, är så glad för er skull!!

Postat av: Albin

Publicerad 2012-01-29 17:57:51

Låter som ett riktigt toppenår Adam! Grattis i efterskott till allt!



Ha nu ett minst lika bra 2012!



/Albin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela