Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Alva

Publicerad 2011-04-26 16:46:24 i Allmänt,

Nu är hon hemma, hemma hos oss. Det har passerat några fantastiska dagar sedan påskafton. Redan på långfredagens kväll började värkarna, det blev inte mycket sömn den natten och vid fem på morgonen på påskafton var vi så inne på Östras förlossning. Det var sommarvärme redan då, när vi gick in i vår lilla bubbla. Förlossningen kan jag ju bara beskriva för egen del hur den var men jag såg att Malin fick kämpa otroligt mycket. Det var rätt tufft/tungt att bara sitta bredvid och servera saft. Är bara så oerhört glad att alllt gick bra.

Vi har spenderat några dagar på BB, skönt att få råd och stöd med hur man börjar ta hand om sitt lilla knyte. Det är ändå väldigt skönt att vara hemma nu. Alva har ätit sitt första mål hemma och testat både sin krubba, skötbord och gosat med sin mamma i soffan.





Tack för alla gratulationer och lyckönskningar på telefon, sms & facebook!

Resultat av tävlingarna:
Karin var närmast i gissningen på vikten och det var någon gissning mer som var nära men de allra flesta trodde det skulle bli 4 kilo eller mer!

Vi var ett helt gäng som fick rätt på datumet. Jag själv, min pappa och Emma A gissade även på rätt kön. Anna, Amanda och Matilda hade rätt datum men fel kön.

Får bli en unik bild på vår lilla skatt till er, så lägg gärna in en kommentar med er e-post.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-26 20:35:54

så söt.

Postat av: Johan H

Publicerad 2011-04-26 21:07:46

Åh vilken söt liten flicka!

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-04-27 06:59:54

Fina lilla Alva!

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-04-27 14:51:32

Åhh va fin hon är! Grattis! :)



[email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela