Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Lördagen i text

Publicerad 2011-04-16 21:34:00 i Allmänt,

Jag brukar skriva ett inlägg när vi kommit in i en ny gravid-vecka men missade det i torsdags. Om det nu är någon som missat det så är vi inne i vecka 40. Det vill säga veckan med stort V. Vår tids moderna metoder gör att barnmorskan kan ta hjälp av bland annat ultraljud för att säkerställa en beräknad förlossningsdag. Att det sedan bara är 2 procent av alla bebisar som kommer ut just den dagen är en annan sak...

Oddsen är därför extremt höga på att vi ska bli föräldrar just på onsdag.

Jag kan meddela att det iaf inte kommit någon bebis idag. Vi har istället städat, shoppat, lunchat, fikat, joggat (inte Malin) och kollat på fotboll. Trevligt det också (ja inte fotbollen då där det blev en svidande förlust) men man kan säga att vi börjar bli rätt så otåliga. Vi är nog barn av vår tid - inte vana vid att behöva vänta så länge på något överhuvud taget. Det blev lite blandade inköp idag, skor, kläder, blommor, planteringsjord och en badbalja till bebisen.

Vi fick besök av mina föräldrar och min bror för eftermiddagskaffe och Malin fixade en supergod blåbärspaj.

Om det var någon som missat det så var bilden i inlägget nedan givetvis från fotograferingen vi var på i början av veckan. Vi fick en cd med ett helt gäng vackra bilder. Tack Sara och tack Tina som tog bilderna.

Kommentarer

Postat av: susanne

Publicerad 2011-04-17 12:24:16

Tack för kaffe o supergod paj.

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-04-17 19:56:43

Nu är det nära bebis :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela