Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Varvet 2011 - startgrupp 8

Publicerad 2011-04-19 20:30:31 i Allmänt,

Den 21:a maj är det dags för årets upplaga av Göteborgsvarvet. Förra året hade jag tränat kontinuerligt (inför varvet) hela vintern genom att springa 8km nästan varje måndagkväll. Så är inte fallet i år. Man skulle kunna säga att det är riktigt illa med förberedelserna nu. Det har blivit några rundor i Hisingsparken och runt Backa men det är inte mer än så. Därför fick jag bråttom att dra på mig löpardojjorna och shortsen förut eftersom posten hade varit här med mitt startnummer för året och lite annan information.

Förra året som var mitt första startade jag i princip sist (grupp 19). I år får jag ställa mig i grupp 8, vilket känns inspirerande men det förpliktigar också. Känns inte som jag kommer springa förbi så mycket folk i år, snarare kommer det nog handla om att bevaka min placering. Ja ja springer såklart mest för min egen skull men har ett gäng kollegor som vore skönt att spöa också.

Om bebisen inte tittar fram i påskhelgen blir det därför fokus på träning (och umgås med Malin såklart).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela