Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Ensamma hemma

Publicerad 2011-08-28 16:00:11 i Allmänt,

Malin är på jobbet och tränar inför kommande tävlingar. Hur otroligt det än låter så är alltså detta första dagen som jag och Alva hänger hemma utan mamman i mer än någon enstaka timme.

Hittills har det gått över förväntan. Vi började med lite lek i babygymmet sen blev det en kort promenad. Alva somnade en stund i vagnen. När vi kommit hem igen blev det lättare lunch för mig och sen var det dags för Alva att äta NAN ur nappflaska. Detta gick hur bra som helst, hon åt upp ett helt paket.

Efter maten kollade Alva några få minuter på Teletubbies på datorn medan jag såg reprisbilderna på 100 metersloppet i VM. Sedan la jag ner henne i sängen och nu har hon sovit en timme. En härlig söndag!

Kommentarer

Postat av: Susanne farmor

Publicerad 2011-08-28 17:29:51

Det fixa du bra! Låter som Malin kan få komma ifrån ibland. Det behöver man. Kram

Postat av: farbror

Publicerad 2011-08-29 19:36:09

Jag tror ditt bröst skulle funka minst lika bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela