Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

My name is...

Publicerad 2011-12-01 18:28:32 i Allmänt,

Så var det då äntligen bekräftat även från vårt kära Skatteverket. Vår lilla tjej heter Alva Svea Wikström Svan precis som vi ville men byråkratin var rätt seg på vägen dit. Processen inkluderade x antal ansökningar, avslag, namnbyte på Malin och samtal men till slut så fixade det sig. Bra!

För oinsatta kanske ovanstående var ett riktigt mumbo-jumbo, orkar inte redogöra för det hela men det har att göra med antalet efternamn, mellannamn, ogifta som skaffar barn und so weiter...

Alva sportar punk-looken efter ett bad.

Kommentarer

Postat av: susanne/ Farmor

Publicerad 2011-12-02 19:18:48

Pappa o jag prata precis om det o undra hur det gatt. Bra ser jag

Postat av: Karin Liss

Publicerad 2011-12-06 21:16:34

Låter som ni haft en god anledning att gifta er då? Eller? Jag ringde Skatteverket och Valdemars namnbyte var ett klick bort. Han hade, liksom Alva, sin mammas efternamn först. Sen bytte vi båda förra året. Myyyyycket smidigt. Rekommenderas varmt ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela