Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Kung för en kväll

Publicerad 2011-10-18 20:53:57 i Allmänt,

Vissa kvällar är man kung och då syftar jag inte på "i baren". Tog en runda på gymmet, bastu på det och sedan hem igen. Måttligt nöjd dotter och sambo när man kliver innanför dörren, tydligen ville Alva inte alls äta gröt eller göra något annat som mamman tyckte var lämpligt.

Då kliver man fram som pappa, sätter ner bebisen i sin stol och kör flygplans- och tågljuden och vips är maten uppäten av bebisen. Bra Adam! Leker i babygymmet och lär henne öppna badrumsskåpet, byter blöja och tar på pyjamas, pussar på henne och lägger ner henne i sängen. Två sekunders gnäll, sen sover hon min lilla ängel. Bra Alva!

Å andra sidan var jag inte värd vatten igår... det hårda livet med bebis.

Kommentarer

Postat av: farbror

Publicerad 2011-10-19 08:16:22

haha bra!

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-10-19 12:10:32

Bra jobbat =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela