Alvas liv

En blogg om min lilla familj och vårt liv i Gerrebacka.

Lugnare tempo på bloggen

Publicerad 2011-10-09 20:47:56 i Allmänt,

Det är mycké nu. Tiden räcker inte riktigt till för att hålla igång inläggstempot här på bloggen. Jobb, vardagens måsten och fokus på att umgås med mina tjejer får gå före bloggen helt enkelt. Räkna med några inlägg per vecka istället för ett om dagen framöver.

Sedan senast har vi hunnit med en hel del. Torsdagen spenderade jag med en kollega från Malmö, tradition att gå ut och äta en bit när man får besök från andra kontor. Det blev Joe Farrellis på Avenyn. Bara några hundra meter från oss var Malin och Alva på Mornington hotell och provsmakade delikatesser på ett litet event där.

På fredagen blev det Malins hemgjorda pizza och landskampen på tv. Alva tyckte det var en rätt medioker match.

Lördagen körde vi på som vanligt: frukost, träning och vidare till kusin Filip. Han blev barnvaktad av Alvas farmor & farfar. Vi passade därför på att lämna Alva några timmar och gick all-in på en barnfri shoppingrunda. Kläder till mamman, pappan och Alva blev resultatet. Plockade upp några fina räkmackor till lunch och hämtade upp Alva.

Söndagen har rullat på med fix&trix samt budgeträknande inför en eventuell flytt framöver.

Imorgon ska jag samsas i lägenheten med FYRA generationer (dotter, sambo, mormor & mormors mor) efter jobbet då Malin ska ha med sin fanclub/barnvakter till Jönköping och Elmia Flower Grand Prix. Blir fint det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela